یه مریم جدید

یه غریبه، یه آشنا

یه مریم جدید

یه غریبه، یه آشنا

ادای دین

چن یو نوجوان 18 ساله چینی است که دو، سه ماهی است با او آشنا شده ام. گاهی سری به من می زند برای رفع اشکال. پسری است مودب، شیرین و دوست داشتنی. در خانواده ای سنتی و با اصل و نسب بزرگ شده. خانواده ای که در آن پدر و پدر بزرگش جزو مشاوران اقتصادی دولت چین بوده اند و حالا چن یو اقتصاد می خواند تا شاید روزی کرسی پدر را از آن خود کند. 

 

چن یو مثل تمام 18 ساله های دنیا آرزو ها و جاه طلبی های کوچک و بزرگ زیادی دارد. انتقادات زیادی که به نظریات اقتصادی چین و در واقع پدر و پدر بزرگ خودش دارد، نوید یک متفکر مستقل را می دهد. خودش اصرار دارد که با هوش نیست، ولی ذکاوتش در تحلیل مسائل من را به وجد می آورد. 

 

دیروز چن یو، بی مقدمه و در میانه درس، از من عذر خواهی کرد و وقتی با تعجب من رو به رو شد، گفت: "من همیشه فکر می کردم مسلمانان و مخصوصا ایرانی ها تر.و.ریست هستند. ولی آشنایی با تو نظر من را عوض کرد. متأسفم که به جای حقیقت، حرف رسانه ها را باور کردم. دلم می خواهد بیایم ایران و ببینم کشوری که مردمش خلق خوبی دارند ...." 

 

چن یو ادامه می داد و من با چشمان بسته خودم را سپرده بودم به حس خوبی که قلبم را قلقلک می داد و می اندیشیدم که تغییر عقیده چند نفر از مردم دنیا سهم من است؟

  

 

* حتی رسانه های کشور دوست و برادر(!) چین هم عقیده تر.و.ریست بودن مردم بزرگ ترین بازار اجناس بنجل چینی ترویج می کنند.  

 

** به گمانم از چن یو بیشتر خواهم نوشت.

نظرات 8 + ارسال نظر
عرفان شنبه 27 آبان 1391 ساعت 07:42 ب.ظ http://dastforosh.blogsky.com

از قول یه دستفروش بهش بگو خیلی خودتو ناراحت نکن؛ تروریست نیستن اما خصایلی دارن که صد رحمت به تروریست. شما هم بی خودی درباره مردم ایران شایعه پراکنی نکن.

خوبی و بدی رو همه جای دنیا میشه پیدا کرد.

عباس شنبه 27 آبان 1391 ساعت 07:43 ب.ظ http://abas.blogsky.com

ما هم تو محیط کارمون حدود 8 نفر چینی هستند که دارند اونجارو راه میندازند. کلی باهاشون حرف زدیم از ایرانیا که خیلی تعریف کرد نمیدونم میترسند انتقاد کنند یا واقعا خوبیم

بهتره فکر کنیم واقعا خوبیم!

بی هویت شنبه 27 آبان 1391 ساعت 07:43 ب.ظ http://crimson.blogsky.com/

این فقط یکی از افرادیه که این نظرو داره!!!

بله متأسفانه.

دل آرام شنبه 27 آبان 1391 ساعت 08:31 ب.ظ http://delaramam.blogsky.com

سلام
حس خیلی خوبیه اینکه بدونی حداقل میتونی نظر یک نفر از آدمهای دنیا رو با رفتاری که داری نسبت به ایرانی ها تغییر بدی.
موفق باشی

سلام
غیر قابل توصیفه.
ممنون.

رضا شنبه 27 آبان 1391 ساعت 11:49 ب.ظ http://rhhz.blogsky.com

نیره یکشنبه 28 آبان 1391 ساعت 12:12 ق.ظ http://salimi.blogfa.com/

هرکس اگه بتونه تصور یک نفر رو اصلاح کنه دنیا گلستون میشه!

تیراژه یکشنبه 28 آبان 1391 ساعت 06:42 ق.ظ http://tirajehnote.blogfa.com

همیشه از وابستگان یا دوستانی که خارج از ایران هستند گلایه شنیده ام به خاطر این طرز تفکر راجع به ایرانی ها
که مخصوصا این اواخر این تخریب ها بیشتر شده
مشکل دوجاست
یکی اینکه به شدت ملیت ها را با سیاستمدارهایشان میسنجند..مخصوصا در مورد کشورهای مهجوری مثل ایران
و یکی جریانات سیاسی اخیر و افزایش تنشها که به شدت ایرانی ها را مورد بدبینی قرار داده
کاش روزی برسد که ما را با محک سیاسی نسنجند و روزی که عزت ایران و ایرانی در جهان جای این تحقیرها و بدگمانی ها را بگیرد.

تیراژه جان!
نقش رسانه ها در این مورد بسیار پر رنگ است. بارها مواجه شدم با مردمی که از ایران و ایرانی می هراسند، ولی حتی نمی دانند ایران که هیچ، خاورمیانه کجاست!
من هم امیدوارم که روزی برسد که عزت ایران و ایرانی جای این تحقیرها و بدگمانی ها را بگیرد.

ممنون که سر زدی!

لیلا سه‌شنبه 28 آذر 1391 ساعت 12:06 ق.ظ

خوش حالم که با رفتارت تونستی طرز تفکر او را عوض کنی اگر هرکدام از ما حداقل خودش را اصلاح کنه ایران گلستان میشه

اوهوم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد